Consult de nutritie personalizat, stil de viata sanatos

Tot mai multe persoane supraponderale/obeze isi doresc sa slabeasca. Dar cum? Cu eforturi mici, sa manance cat si ce vor, si intr- un timp scurt. Oare este bine pentru organim o slabire brusca intr-un timp scurt? Citind articolul pana la sfarsit veti afla raspunsul.

Inaintea inceperii unei cure de slabire este important sa vi se efectueze un consult medical si sa efectuati un set de investiatii medicale.

Primul pas pe  care trebuie sa-l faceti este sa invatati ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Pentru o mare parte dintre persoanele supraponderale/obeze simpla corectare a obiceiurilor alimentare, asociata cu cresterea activitatii fizice, duce la scadere ponderala. Reducerea grasimilor, carbohidratilor, a bauturilor alcoolice si a excesului de sare trebuie intodeanuna recomandate. Reducerea aportului caloric prin scaderea/normalizarea portiilor de mancare, cresterea aportului de alimente bogate in fibre alimentare, minime modificari gastrotehnice sunt de multe ori suficiente pentru scaderea/mentinerea greutatii corporale dorite.

 Optimizarea stilului de viata este esential in reusita programelor de scadere ponderala. In acest sens, este necesara promovarea ideii de alimentatie de baza sanatoasa, alimentatie pe care trebuie sa o urmeze intreaga familie. Sansa mare de reusita apare atunci cand medicul tine cont, in recomandarile pe care le face, de preferintele alimentare ale pacientului, de apartenenta religioasa, precum si de posibilitatile financiare ale acestuia.

Scaderea brusca in greutate poate avea efecte negative asupra organismului,  cum ar fi: litiaza biliara, aparitia atacului  de guta, hipoglicemii, aritmii cardiace severe, deficiente nutritionale severe(vitamine, minerale), etc.

Daca doriti sa scadeti in greutate treptat, fara a produce dezechilibre la nivelului intregului organism, sau sa invatati sa aveti un stil de viata sanatos va asteptam la Policlinica ASTRA.

Dr Arcomita Doina, medic specialist medicina interna si medic rezident diabet zaharat, nutritie si boli metabolice, ofera consultatii de nutritie personalizate:

Consult initial:  190 RON – durata consult 60 min

 Control: 110 RON – durata 30 min

Pachet( consultul initial+ 2 controale) –  370 RON,

 

Sfaturi despre un stil de viata sanatos

Oare mananc sanatos? Este o intrebare tot mai frecventa si un subiect din ce in ce mai discutat. De la retelele sociale la discutiile in media sau in cercurile de prieteni, se pune tot mai mult accent pe ce anume este recomandat sa mancam sau nu. Ma bucur mult sa vad ca exista acest interes, deoarece un stil de viata sanatos joaca un rol important in mentinerea echilibrului la nivelul organismului si implicit in preventia multor boli.

Alimentatia sanatoasa inseamna un consum moderat, dar variat, de alimente si preparate culinare, repartizate in 3 mese principale si, eventual, 2-3 gustari. Astfel, pentru a mentine echilibrul nutritional, este recomandat sa consumam substante nutritive in urmatoarele proportii: glucide 50-55{d3aacce8c5b6e4e951294f6681e41713d0a20a076a351c067ca1f494e0853eee}, proteine 15-20{d3aacce8c5b6e4e951294f6681e41713d0a20a076a351c067ca1f494e0853eee}, lipide (grasimi) 30-35{d3aacce8c5b6e4e951294f6681e41713d0a20a076a351c067ca1f494e0853eee}. Acestea atrag dupa ele cantitati normale de vitamine, minerale dintre care cele mai importante sunt sodiul, potasiul, calciul, magneziul si fierul. Aportul de sare ar trebui sa fie sub 5 g/zi, iar de lichide necalorice de 2-3 litri/zi.

Daca si dumneavoastra sunteti interesati sa urmati un stil de viata sanatos, urmatoarele idei va pot ghida in aceasta directie. De retinut este faptul ca felul in care va simtiti este un cumul de mai multi factori, dupa cum poate fi observat in randurile de mai jos.

Alimentatia sanatoasa

  • Includeti in alimentatia dumneavoastra fructe, legume, cereale integrale, produse lactate cu continut scazut de grasime, carne slaba ( pui, curcan, vitel, peste), oua, etc. Optati pentru cea mai mica portie ce va provoaca senzatia de satietate, iar masa de seara trebuie sa fie cea mai redusa cantitativ. In ceea ce privesc gustarile, puteti alege intre fructe, iaurt sau nuci. De asemenea, trebuie sa acordati o atentie speciala mancatului pe fond emotional, in special dulciurile, deoarece pot creste numarul de kilograme foarte repede.
  • Chiar daca aveti un stil de viata haotic, nu trebuie sa sariti peste cele 3 mese pe zi.

Exercitii fizice

  • Exercitiile fizice regulate joaca un rol important in mentinerea masei si elasticitatii musculare, imbunatatesc flexibilitatea si rezistenta, dar si intarzie procesul de imbatranire. De asemenea ajuta la preventia infarctului miocardic, accidentului vascular cerebral, hipertensiunii arteriale, obezitatii, DZ tip 2, etc.
  • Exercitiile fizice ajuta la cresterea increderii in sine, genereaza o stare generala de bine si scad nivelul de stres si anxietate.
  • Nu este nevoie sa faceti sport de performanta. Este suficient sa mergeti pe jos 3-5 zile pe saptamana in pas alert sau 150 minute/saptamana.
  • Lipsa exercitiilor fizice pot duce la aparitia unor boli precum bolile de inima, a diabetulului zaharat tip 2, obezitatii, si anumite tipuri de cancer.

Sanatatea mentala

  • Dormiti suficiente ore pentru a permite organismului sa se refaca. Adultii peste 18 ani au nevoie intre 7 si 9 ore de somn pe noapte.
  • Acordati-va timp pentru a face ceea ce va place cel putin de cateva ori pe saptamana cateva ore.
  • Bucurati-va de reusite, fie ele mici sau mari si petreceti timp cu familia si prietenii apropiati.

Evitati dependentele

  • Fumatul are un rol nociv asupra organismului si este responsabil de aparitia unor boli precum: diferite tipuri de cancer, bronsite cronice, infarct miocardic, etc.
  • Fumatul pasiv este si el la randul lui nociv si poate cauza diferite boli.
  • Consumul excesiv de alcool poate duce la aparitia cirozei hepatice si a cancerului hepatic.

De retinut!

Un stil de viata sanatos presupune echilibru intre alimentele ce le consumam, modul in care consumam energia (diferite exercitii fizice, inclsiv mersul pe jos), o stare emotionala pozitiva si evitarea dependentelor. Un exces in oricare directie duce la pierderea acestui echilibru si la aparitia problemelor care pot fi de ordin estetic sau reale probleme de sanatate.

DR. ARCOMITA DOINA
medic specialist medicina interna, medic rezident diabet zaharat, nutritie si boli metabolice

POLICLINICA ASTRA, Sibiu, la sediul nostru de pe str. Gr. Alexandrescu nr.1
Programari la tel:  0269.206.204, 0269.233.016
Consultatii gratuite medicina interna cu bilet de trimitere de la medicul de familie !